Waar kan ik vinden waarom Tscheu la Ling niet acceptabel voor de RvC van Ajax is?

Er wordt gesproken over antecedenten, maar bij mijn weten is Ling nooit ergens voor vervolgd, laat staan veroordeeld.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet wel wat antecedenten betekent, maar ik wil weten om welke het dan gaat. Antecedenten heeft te maken met strafrechtelijke zaken en daar hoort degradatie niet bij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (3)

Antecedenten wordt ruimer bedoeld dan een strafrechterlijk verleden, maar meer in de zin van hoe hij in het verleden heeft gefunctioneerd en gepresteerd. En dat voeldoet blijkbaar niet aan de criteria van de RvC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet wel wat antecedenten betekent maar om welke antecedenten gaat het dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Dale denkt er anders over:
onderzoek naar iemands (privé)leven en strafrechtelijk verleden, vooral als onderdeel van een sollicitatieprocedure
In dit interview geeft hij andwoord op de vraag, waarom de Rvc dat niet vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het komt er op neer dat zijn Slowaakse voetbalclub AS Trenčín, ook niet helemaal goed heeft geleid. Degradatie en verlies. (volgens de RVC he)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat Tscheu la Ling eigenaar van de Slowaakse voetbalclub AS Trencín is,en dit zou leiden tot belangen verstrengeling (RvC Ajax).

Om zijn aanstelling bij Ajax tot algemeen directeur mogelijk te maken wil Tscheu La Ling zijn belangen in het Slowaakse AS Trencín opgeven. 'Dat is een van de hobbels.'
groet