Krijgt het land spanje, naast het voetbalteam, ook een geldbedrag?

Of is het alleen indirect door toerisme de economie stijgt... De vraag die ik nu stel is om kennis op te doen over het ek.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Ja, de spaanse voetbalbond kan een paar miljoen bijschrijven.

Toegevoegd na 2 minuten:
"De winnaar van het EK 2012 ontvangt een premie van 7,5 miljoen euro. De verliezer van de finale moet het doen met 4,5 miljoen euro.

Het simpele feit van deelname aan het EK 2012 levert ieder land al 8 miljoen euro op. De premies lopen op als de behaalde resultaten goed zijn. Tijdens de 3 wedstrijden in de groepsfase levert een overwinning 1 miljoen euro op en een gelijkspel 500.000 euro. De 3e van iedere groep (uitgeschakeld uit het toernooi) ontvangt een premie van 1 miljoen euro.

De 8 landen die deelnemen aan de kwartfinale krijgen 2 miljoen extra premie.
Het bereiken van de halve finale levert nog eens 3 miljoen euro op.

Hoeveel Geld Krijgt de Winnaar van het EK 2012
Traject Team Premies
Deelname aan het EK € 8.000.000
Winst in groepsfase €1.000.000
Gelijkspel in groepsfase €500.000
Bereiken van halve finale €2.000.000
Bereiken van finale €3.000.000
Finalist (verliezend) €4.500.000
Winnaar van het EK €7.500.000

De premies voor de winnaar van het EK 2012 zijn niet precies bekend tot aan de finale/ Als de winnaar van het EK alle poulewedstrijden wint ontvangt hij 23,5 miljoen euro. Het minimale bedrag dat de winnaar mee naar huis neemt is wiskundig gezien 20,5 miljoen euro. Gegeven het feit dat de winnaar van het toernooi minstens één wedstrijd moet hebben gewonnen (behalve in uitzonderlijke situatie) om de kwartfinale te bereiken zal de premie voor de winnaar dus minimaal op 21,5 miljoen euro uitkomen.

Het premierecord staat op naam van Spanje. In 2008 ontving Spanje, winnaar van alle wedstrijden, 23 miljoen euro. Duitsland, finalist in 2008 nam 19 miljoen euro mee naar huis. De winnaar van het EK 2004, Griekenland, kreeg 16 miljoen euro. Frankrijk won het EK 2000 en stak destijds 12 miljoen euro in de zak."

http://www.weddenek2012.net/geldbedrag-winnaar-ek-2012.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel eens gehoord van een vervelende instantie genaamd Belastingdienst?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij logisch dat de voetbalclubs een groot deel van het geld via belastingen aan de staat moeten overmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, wat momo zegt. Als je als bedrijf/vereniging/instelling inkomsten krijgt, dan komt de belastingdienst altijd even aankloppen om zijn deel op te eisen en dat deel komt dan terecht bij het land Spanje.
Het land Spanje krijgt alleen indirect geld als belasting wat ze heft over de inkomens van de spelers en de bond.