verder spelen of 3-0 winst?

bij een voetbalwedstrijd vandaag had de thuisploeg 3 rode kaarten, en met nog 20 minuten te spelen, bleef een speler op de grond liggen en kon niet meer verder spelen(waarschijnlijk moest dat van zijn coach.) en werd de wedstrijd gestaakt wind de uitploeg nu met 3-0 of moet er een andere keer worden verder gespeeld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

De wedstrijd had niet gestaakt moeten worden. Er moeten per team minstens 7 spelers op het veld staan; dat was hier het geval. De beslissing om te staken is onjuist, dus je kunt beroep aantekenen tegen deze beslissing. De KNVB zal dan beslissen of de wedstrijd opnieuw gespeeld moet worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er geen beroep wordt aangetekend tegen deze beslissing, zal de scheidsrechter in de waan zijn dat de thuisploeg te weinig spelers op het veld had staan en dus de winst toekennen aan de uitploeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal correct. +
Wat ik trouwens in de vraag mis is of er al 3 wissels waren geweest, want anders had er gewoon nog gewisseld kunnen worden.