klopt het dat de periode kampioenen van de hoofdklasse voetbal het volgend jaar mogen meedoen aan het knvb beker toernooi voor profclubs?

vroeger toen de topklasse er niet was mochten volgens mij de periode kampioen van alle hoofdklassen mee doen aan het ‘grote’ KNVB beker toernooi met de proclubs. is dit nog steeds zo?
(eerder gesteld op: http://www.goeievraag.nl/vraag/klopt-periode-kampioenen-hoofdklasse-voetbal.256811)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (1)

Zo ver ik weet mogen alle teams meespelen in de 1ste ronde van de KNVB beker . Let wel op dat alleen de teams van de topklasse dan meespelen.

De teams van het betaald voetbal stromen pas in de 2de en 3de ronde in.

Echter hebben de clubs van de topklassen ook een eigen beker toernooi wat ook KNVB beker heet maar dan voor de topklasse.