Welke kwaliteiten heeft een linksvoor nodig?

Ik speel voetbal, als linksvoor, maar welke kwaliteiten zijn nou echt handig?

Mijn eigenschappen zijn al:
Snel, sprint vrijwel elke verdediger er uit
Ben niet al te sterk
Loop veel, en ben aanspeelbaar

Maar ik weet dat ik beter kan, bijvoorbeeld sterker worden, maar welke oefeningen enz. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K

Het beste antwoord

Wat ik interessant vind is wanneer een aanvaller tijdens de opbouw vanuit de verdediging van de tegenpartij sluw genoeg is om op het juiste moment de bal te ontfutstelen aan de verdediging. Ik kijk vaak naar hun ogen om te zien wat ze van plan zijn, waar de bal heen gaat gaan. Een andere goeie tacktiek om de bal te ontnemen is door zelf een schijnbeweging te doen. Ik bedoel dan dat wanneer bijvoorbeeld de rechtsback van de tegenpartij de bal heeft en je ziet dat de rechtsmidden van hun team schuin links achter je staat, je zelf een beweging naar rechts maakt, zodat de rechtsmidden dus nog vrijer komt te staan, en het bijna vanzelfsprekend wordt dat de rechtsback de bal naar de rechtsmidden zal spelen. Je moet dus op het juiste moment een korte beweging naar rechts maken en dan direct terug naar links, waar je, als je het goed getimed hebt, de bal misschien zal kunnen onderscheppen die van de rechtsback naar de rechtsmidden gaat. Ik hou me heel graag bezig met dergelijke sluwe listen en ik heb al vaak de bal op die manier overmeesterd. Je bent dan eigenlijk een verdedigende aanvaller. Wanneer je de bal daar kunt onderscheppen, zit je natuurlijk meteen in een heel goeie situatie om naar het doel op te rukken en te scoren. Het klinkt misschien ingewikkelder dan het is?
In aanvallende zin heb je vooral zelfvertrouwen nodig. En explosieve kracht. En, wat helaas en o zo jammer zo verwaarloosd wordt in de opleiding van jonge voetballers, perfecte tweebenigheid. Eigenlijk moet je je minst goede been en voet zo veel trainen tot ze op gelijk niveau komen met je beste been en voet. Ik vergelijk het altijd met een man met één been die op het veld staat. Want zo is het bijna in werkelijkheid als je maar één goeie voet/been hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

spelinzicht is zo ongeveer de belangrijkste eigenschap:
Op het juiste moment kunnen beslissen of je zelf op het doel kunt schieten of beter een voorzet kunt geven is goud waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inzicht snelheid sterk aan de bal.
als je dit niet hebt,ben je geen goede voetballer.easy