Als Ajax tweede wordt in de groepsfase van de champions league, tegen welke clubs zouden ze in de volgende ronde kunnen spelen?

Met groepsfase bedoel ik dus de het gene waar Ajax nou inzit samen met Real Madrid en Lyon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook met dinamo zagreb...

Het beste antwoord

Alle teams in de champions league moeten nog 2 wedstrijden (ieder team heeft dus 4 wedstrijden gespeelt) alles kan dus nog verandert worden.
uit groep A kan ajax tegen:
Bayern München 10 punten
Manchester City met 7 punten.
SSC Napoli met 5 punten.

dit hangt dus van de wedstrijden af.
in die poule kan alles nog verandert worden.

Poule B
FC Internazionale Milano
PFC CSKA Moskva
Trabzonspor AŞ
Lille kan warschijnlijk niet meer winnen dus die zal wel niet doorgaan.

Poule C
Manchester United FC
SL Benfica
FC Basel 1893
FC Oţelul Galaţi kan warschijnlijk niet meer winnen dus die zal wel niet doorgaan.

Poule D
in die poule zit ajax daar kunnen ze dus nooit tegen.

Poule E
Chelsea FC
Bayer 04 Leverkusen
Valencia CF
KRC Genk is waarschijnlijk kansloos dus zal wel niet doorgaan.

Poule F
Arsenal FC
Olympique de Marseille
Borussia Dortmund
Olympiacos FC

Poule G
APOEL FC
FC Zenit St Petersburg
FC Porto
FC Shakhtar Donetsk

Poule H
FC Barcelona
AC Milan

de onderste van poule B,C,F en G zullen wel niet doorgaan.
maar alles kan nog veranderen.
vandaar al die teams want in sommige poule's is het heel spannend. maar dat hangt ook van de wedstrijden af.
als je dit niet zo goed snapt
kijk maar op deze link:
http://www.uefa.com/uefachampionsleague/season=2012/standings/round=2000263/group=2001392/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tegen alle andere clubs die 1e en 2e worden uit de andere poules
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De loting voor de "ronde van 16" gebeurt in het voordeel van de groepswinnaars van de poulefase. De winnaars van iedere groep komen uit tegen een tweede van iedere groep.

Ajax kan dus uitkomen tegen:

- Bayern Munchen
- Inter Milan
- Manchester United
- Real Madrid
- Chelsea
- Arsenal
- Apoel
- Barcelona

* Er kan nog een lichte wijziging gebeuren in de groepswinnaars aangezien er nog geen mathematische zekerheid is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad tegen een nummer 1 van een groep. Real Madrid in ieder geval niet, je komt niet tegen een team te spelen waar je mee in de poule hebt gezeten, behalve dan bij een eventuele halve of hele finale. Dus straks 7 mogelijke tegenstanders mochten ze het halen.