Kan ik (nog) een professionele keeper worden? En hoe? (tips)

Ik ben nu 13 jaar oud en mag eindelijk van mijn ouders op voetbal. Ik wil graag keepen omdat andere zeggen dat ik daar het beste in ben. Ik ben niet zo goed in in de rest van de posities maar slecht is het ook niet. Ik heb er veel voor over en welk weer het ook is, als ik kan voetballen dan doe ik het ook. Maar wat ik wil vragen is welke trainingen moet ik doen om beter te worden waar letten scouts op,wat is gezond om te eten en zulk soort tips.

Alvast bedankt

mvg mero21

Toegevoegd na 37 seconden:
Ps. ben ik nog niet te oud

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb me al ingeschreven en kom in de c maar ik moet wachten tot het eerst volgende seizoen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
10.6K

Antwoorden (6)

Tuurlijk kan je nog een professionele keeper worden.
Ik ben nu ook bijna 13 en ik ben ook dit jaar pas op voetbal gegaan en ik ben ook keeper.
Het maakt niet uit hoe vroeg of laat je erop gaat als je maar goed bent kun je altijd gescout worden.

Ps. in welk voetbalteam ga je dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je bij een team bent geplaatst. Misschien kan je dan ook meteen vragen of je meerdere dagen kan trainen. Ik neem aan dat er op iedere avond wel een team traint zeker , als het een club is met genoeg teams.

Dan laat je meteen al zien dat je gemotiveerd bent. Ook kan je de talentendagen van de prof clubs in de gaten houden. Ik weet niet tot welk leeftijd dat gemaakt is , maar proberen kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel gaan trainen, als je vrije tijd hebt ga eens naar het pleintje/voetbalveld. Vraag of je vrienden wat ballen naar je kunnen schieten, en dan moet je ze tegenhouden. De trainer van het team geeft ( als het goed is ) ook keeperstraining , daar kan je veel van leren. Misschien ken je iemand die keept, vraag hem/haar dan of zij je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je egt goed bent wordt je vanzelf gescout en zal je prof worden. veel oefenen maar je moet ook voor een deel talent hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel, maak het jezelf niet moeilijk en speel rustig. Lekker voor het plezier en niet als doel om prof te worden. Want als je het als doel ziet dan ben je niet ontspannen. Ontspannen is de 1e stap.

ALs je echt goed wil worden zou ik dagelijks trainen, iemand die je inschiet maar ook ander soort training bv. hoge ballen, 1 op 1, penaltys, duiken, sprongkracht en flexibeliteit. Misschien kun je zelfs 2x per dag daar op oefenen.

Ik zeg je eerlijk in de eredivisie en jupiler league lopen soms keepers rond waarvan ik soms denk hoe kunnen die nou keeper zijn? Hard werken en je kunt het zeker halen als je een beetje talent hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit welke leeftijd je hebt om profvoetballer/keeper te worden. Zolang jij er maar in gelooft dat je dat doel kan bereiken! Zelf ben ik op mijn 12/13de ook begonnen met voetbal en nu ben ik 15 dus ik zit al bijna 3 jaar op voetbal. Je kan naast trainingen bij de club inderdaad ook buiten trainen. Wat ik heb gedaan, is ik ben naar een voetbalschool gegaan waar ze me nog meer konden leren. Maar het was een VOETBALSCHOOL dus ik leerde niet veel over keepen, maar ik ben zelf nu wel beter geworden in het overzien van het veld en in het beter passen en aannemen.
Je kan natuurlijk ook naar een speciale keepersschool gaan om daar meer trainingen te krijgen. Je kan je ook aanmelden voor een talentendag waar scouts rondlopen!
Maar vergeet vooral niet te genieten van dat je eindelijk mag voetballen, want het is leuk wat je wil bereiken. Maar als je door dat doel alleen nog maar op dat doel gaat en je het niet meer leuk vind dan moet je ook zeker niet door gaan.
Je kan dit