In totaal hebben 35 verschillende spelers op het WK in dienst van Oranje gescoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In totaal hebben 35 spelers gescoord op de verschillende eindronden van het WK-voetbal.
Er zijn ook twee eigen doelpunten gevallen, maar in beide gevallen hebben deze spelers (waaronder Krol) later alsnog een doelpunt in het goede doel gemaakt.

De doelpuntenmakers in de verschillende jaren:
1934: Smit, Vente
1938: Niemand
1974: Rep, Neeskens, De Jong, Cruijff, Krol,
Rensenbrink
1978: Rensenbrink, Rep, Brandts, W. van de Kerkhof,
Haan, R. van de Kerkhof, Nanninga
1990: Kieft, Gullit, R. Koeman
1994: Jonk, Taument, Bergkamp, Roy, Winter
1998: Cocu, Overmars, Bergkamp, van Hooijdonk,
R. de Boer, Davids, Kluivert, Zenden
2006: Robben, van Persie, van Nistelrooy
2010: Kuijt, Sneijder, van Persie, Huntelaar, Robben,
Van Bronckhorst

(hierbij moet worden aangetekend dat er spelers zijn die op het betreffende WK meer dan 1x gescoord hebben, maar die tellen uiteraard maar voor één persoon).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voetbalinterlands_Wereldkampioenschap_Nederland