Bijvoorbeeld als het veld bevroren is.
Of als het weer het niet toelaat.
Of als de burgemeester de wedstrijd heeft verboden en dat kan diverse redenen hebben, bijv. rellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slecht weer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal officiële KNVB regels, zoals dat de
1. voetballers zelf geen gevaar mogen lopen (vandaar nooit wedstrijden op ijsvelden, of als het veld heel slecht is met molshopen enz/),
2. er mag geen heel grote schade aan het veld optreden (bv met heel veel regen, overigens met plassen enz. geldt dan ook weer regel 1)
3. De scheidsrechter moet het hele veld kunnen overzien, dus vanaf de middenstip moet hij beide doelen kunnen zien, dus geen wedstrijden bij heel sterke mist. Let wel: hij hoeft dus niet van het ene doel naar het andere te kunnen zien.
4. Als er van een team niet minstens 8 personen heeft, want dan hebben ze te weinig spelers in het veld staan.
Daarnaast kan de burgemeester/politiekorpsbeheerder vanwege rellen e.d. de wedstrijd verbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de scheidsrechter de beide goals niet kan zien vanaf de middenstip als er mist is .
Als het veld zo slecht is dat het onbespeelbaar is door regenval .
Als er onweer is .
Als hij de veiligheid van de voetballers niet kan garanderen
Als er een dreigende situatie dreigt van toeschouwers .
Bij spreekkoren mag hij de wedstrijd stil leggen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vaak als het gevroren heeft of er ligt te veel sneeuw op het veld.
maar met regen en je hebt een kunstgras veld kan de wedstrijd wel doorgaan.(tenzij het heel heel hard regent)
met onweer of hagel gaat de wedstrijd niet door.
ik moest een keer tegen WSV'30 en toen aan het eind van de wedstrijd begon het te sneeuwen.
was toen ook heel kou.
je voeten bevroren!