waarom is elke andere voetbal wedstrijd/toernooi te zien bij een andere zender?

zo is de eredivisie bij de nos en eredivisie live, de knvb beker en nederlands elftal bij veronica, bij de nos de champions league en bij rtl de europa league en de jupiler league? kan dit niet gewoon op een zender?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Het heeft te maken met budgetten.
Als het geld op is, dan kun je niet nog meer voetbal halen.

De NOS heeft dit jaar nog de rechten voor de eredivisie en de Champions League.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eredivisie live heeft de rechten voor de Eredivisie, de NOS mag het alleen samenvatten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dus het heeft met het geld te maken. dat is logisch. trouwens zat ik ook te denken aan dat er dan mischien 1 zender meer kijkcijfers heeft en dat ze het een beetje willen verdelen. en dat de zenders zelf het ook beter vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@freek94 dat is inderdaad waar dat de nos samenvat en eredivisie live dus live beelden toont
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt inderdaad, de live rechteren zijn voor Eredivisie live.
Maar dat levert de clubs niet zoveel op als de samenvattingen bij de nos.
zie dit artikel:
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/171115/TV_rechten_Eredivisie_dalen_naar_dieptepunt.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook nog maar de vraag of de NOS zowel de eredivisie als de Champions League kan behouden als de rechten medio 2012 weer in de aanbieding gaan.
De publieke omroepen (waaronder de nos) moeten bezuinigen, dus de kans is aanwezig dat in ieder geval de Champions League gaat verkassen naar de commercielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, zou het heel jammer vinden als de NOS rechten kwijt raakt krijgen we straks Wilfred Genee en Johan Derksen die over de Champions League gaan zitten praten, zou zonde zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Freek94 dat blijven ze gerust doen hoor. RTL7 heeft niks met de NOS te maken. Ze volgen de wedstrijden gewoon via Eredivisielive.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Freek94: Klopt, dat zou de hele uitzending behoorlijk omlaag halen.
Het is wel mogelijk, maar de kans dat het snel gaat gebeuren is niet zo groot. Bij het uitzenden van voetbal gaat het om de 'rechten', deze kunnen zenders kopen, maar kosten erg veel geld. NOS betaalt bijv. voor de rechten om de CL uit te zenden, om alles op dezelfde zender te hebben heeft 1 zender alle rechten nodig, en dat kost (te)veel geld voor de omroepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja is logisch