Als een voetballer in mag gooien en hij wil het aan een ander overlaten, de bal rolt van zijn handen in het speelveld, is dat een verkeerde ingooi?

Bij een verkeerde ingooi mag vervolgens de tegenstander ingooien.

12 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als die andere speler dan de bal opraapt, is er sprake van 'hands'.
corzijlstra
12 jaar geleden
Maar de bal is toch niet volgens de regels het veld ingerold? Dan ligt die bal toch niet in het spel? Dan is het toch geen "hands" of handspel als een speler de bal opraapt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geintje...

Antwoorden (3)

Nee het is pas een ingoo waarnaar de voetballer de bal met 2 handen vast heeft en helemaal vanuit achter xijn rig het veld in gooit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Maar als een speler de bal met 1 hand ingooit, dan is het toch ook een verkeerde ingooi? Dan mag de tegenstander toch vervolgens ingooien?
Nee, want de bal wordt naar achteren of opzij gegooid en niet in het veld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
corzijlstra
12 jaar geleden
Maar de bal kan wel in het veld rollen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze hem voor zich uitgooien, dan bevindt de bal zich in het speelveld, dan zal het een ongeldige ingooi zijn en mag de tegenstander ingooien. Zie de volgende zin: "De bal is in het spel onmiddellijk nadat deze in het speelveld is gekomen."
in het spelregelboek (weliswaar uit Belgie, maar ook die moeten de Fifa-regels hanteren). http://www.footbel.com/documents/DE%20KBVB/spelregels/Regels%20van%20het%20Voetbalspel%20-%202010-2011.doc.pdf
nee het spel moet doorgaan