Heel veel trainen. Oefening baart immers kunst. Daarnaast zijn wedstrijden heel belangrijk, want je kunt nog zoveel leren tijdens trainingen, uiteindelijk moet je het in een wedstrijd laten zien. Daar geef je je voor de volle 100% omdat je geen fouten mag maken.

Maar nogmaals, veel trainen is de eerste stap. Hoe? Meerdere manieren:
- 2 of 3x per week trainen bij de club;
- In je vrije tijd voetballen op straat of een voetbalveldje met vrienden;
- In je vrije tijd voor jezelf gaan trainen

Hoe in je vrije tijd voor jezelf trainen?
Ik heb een paar jaar terug de Wiel Coerver-dvd's gekocht op bol.com voor 40 euro. De wiel Coerver-methode helpt je alleen met je passeer/pass- en traptechniek. Ze leggen je oefeningen uit die je best alleen met pionnetjes buiten kunt uitvoeren.

Als je iemand hebt met wie je buiten het voetballen om voor jezelf kunt trainen, dan is dat helemaal mooi.

Toegevoegd na 4 minuten:
De wiel coerver werkt trouwens echt, wanneer je je er serieus mee bezig gaat. Technisch gezien ben ik geen groot talent, maar mede dankzij deze methode heb ik de overstap gemaakt van de A-junioren 2e klasse, waarin we als team onderaan stonden, naar de senioren 1e klasse, waarin we 2e eindigden. Ik heb me goed ontwikkeld tot ik geblesseerd raakte, maar ik kijk er tevreden op terug.

Ik raad het zeker aan, maar het kost ook wat uiteraard. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Heel veel trainen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral veel oefenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen wat ik ook tegen me zoon zeg: Pak je bal en ga lekker buiten spelen. want hoe meer je met de bal speelt hoe meer technieken je onder de knie krijgt. En je moet niet bang van de bal zijn, ik zie sommige kinderen echt weg lopen van de bal.

Probeer zo veel mogelijk de bal aan je voeten te houden. Hoe meer je oefent hoe meer je kan.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeel erg bedankt voor uw advies !
Hooghouden is ook een goede training als je goed kan hooghouden heb je meestal ook veel techniek omdat het allebij draait om timing als je het eenmal kan probeer een paar trucjes met hooghouden die je kan vinden bijvoorbeeld op youtube of google
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te zitten en vast gekluisterd aan de tv en monitor in ieder geval niet. Je moet veel bewegen, conditie opbouwen, niet bang zijn voor de bal en veel voetballen. Wordt lid van een voetbalvereniging als je dat nog niet bent, want dan krijg je te maken met verschillende tegenstanders en daar leer je het meeste van. Je gaat jezelf ontwikkelen en de techniek komt vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel tv/ internet kijken en dat proberen na te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiel Coerver was een techniektrainer die veel oefenmateriaal heeft gepubliceerd, zowel in boeken als op DVD's.
Een aanrader. Het gaat hierbij om balbeheersing, techniek en passeerbewegingen te ontwikkelen.
Cristiano Ronaldo heeft bij Man Utd o.l.v. Rene Meulensteen (destijds techniektrainer, nu assistent trainer) ook met deze oefenstof gewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet vooral veel trainen, ook kan je je opgeven voor een voetbal cursus bijvoorbeeld de complete techniek(die heb ik gedaan, meerdere keren). Kijk hier: http://www.decompletetechniek.nl/
Je leert hier heel veel en het draait allemaal om voetbal, Echt super leuk en je krijgt ook nog meer techniek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens op Youtube naar Ronaldinho in zijn gouden tijden, daar leer je pas veel aan.
Ook zijn trucs als 'Rond de wereld' oftewel 'Around the world' goed voor je techniek. Ik ben zelf 12, en oefen elke dag nog Rond de wereld, ook trucs als de akka zijn mooi & leuk om te leren.