Hoe houden ze de statistieken bij tijdens een voetbalwestrijd op tv?

Zoals percentage balbezit, percentages goede passes, schoten op goal en meer van dat soort cijfers. Dat kan toch bijna niet handmatig gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dat gaat deels wel handmatig. Uiteraard met behulp van een computer, maar er is wel een persoon actief, die de computer moet bedienen en moet voeden met gegevens.

Elke keer als er een goede of slechte pass wordt gegeven, drukt de bedienaar op een knop, zelfde geldt voor schoten op doel ed.

Zo wordt ook balbezit team a en balbezit team bijgehouden.

Computer berekent vervolgens de percentages.
AlphaLimaSierra