Hoe voorkom ik blaren in een voetbalschoen?

Ik heb ongeveer 1 maand geleden nieuwe voetbalschoenen gekocht. Het gaat om het Merk Adidas en dan het type Predator. Ik krijg na elke training of wedstrijd een grote blaar op mijn rechter hak. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ze nieuw waren maar ik heb ze nu al minstens 15x aangehad dus dat kan het probleem niet zijn. Dus mensen graag tips over hoe ik die blaren kan voorkomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
21K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat de problemen wat langer aanhouden omdat je voeten niet geheel geschikt zijn voor dat type schoenen. Ik heb dat een maandje geleden gehad met mijn nieuwe hardloopschoenen, netjes aangemeten, maar blijkbaar toch één puntje over het hoofd gezien. Teruggegaan en een ander paar gekregen en geen probleem meer gehad.

Maar goed, dat was bij een specialistische winkel, waar ook gemeld werd dat je ze kon ruilen, dat zal bij jou niet het geval zijn.

Ik heb die problemen ook wel eens met wandelschoenen gehad. In dat geval haalde ik een rol sporttape bij de drogist en plakte ik een stuk van die tape op de plek waar de huid het snelst problemen zou geven.
Hou dat eerst even zekerheidshalve een paar weken aan. Daarna zullen de schoenen wel dusdanig zich gevormd hebben naar je voeten dat de problemen over zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Koop je nieuwe als je de oude nog kunt gebruiken.
Zo kun je bijvoorbeeld beginnen met elke dag de schoenen 15 minuten in te lopen zodat de schoen zich vormt naar je voet.
Dit doe je zo steeds langer tot je ze een uur per dag aan hebt.
Als de schoen goed passend zit heb je veel minder kans op blaren.
Dus kort gezegd ,gewoon inlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee paar sokken kunnen blaren het beste voorkomen.
De scheenbeschemmers trek je aan tussen beide sokken in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
u voeten met koud water wassen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ze niet iets te groot. Heb namelijk ook predators en nooit las van gehad. Wat je misschien zou kunnen doen is je schoenen aan doen en in een bak wat meet zitten voor een half uurtje dan gaan ze sneller de vorm van je voet aannemen mits je de ledere versie heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt pleisters plakken op de plekken waar je veel blaren krijgt (vaak op je hak of bij de tenen).
Maar ga er eerst kleine stukjes op lopen, ziet er misschien raar uit maar ga gewoon kleine stukjes eerst lopen om aan je schoenen te wennen voordat je er meteen mee gaat rennen en tegen ballen aan gaat schoppen.
Dat kan al een heleboel helpen, succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ze oprekken bij de schoenmaker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ze dan niet te groot of te klein aan je rechter voet.
Want je voeten zijn allebei niet eve lang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien blarenpleisters?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
smeer de hak aan de binnenkant in met vaseline....en het klikt
mischien raar maar ga ermee
douchen het leer gaat naar je voet staan als er warm water op komt hierna laat je ze drogen zonder kranten of verwarming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hetzelfde probleem, sinds ik de dag van te voren de schoenen vul met natte kranten heb ik nergens meer last van. Natte proppen van een halve pagina maken.Goed aandrukken zodat de schoenen
onder spanning komen te staan. Nachtje laten staan en uurtje voor de wedstrijd eruit halen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit doe ik overigens alleen de eerste keren dat ik de schoenen gebruik, daarna is het blarenprobleem bij mij weg. Voor degene die dan nog blaren krijgen werken de ' Compeed' blarenpleister goed.