Als je met twee man op de keeper afgaat en je speelt de bal af op die andere staat die dan geen buitenspel?

Soms als je een goeie pass geeft lopen 2 spelers van dezelfde partij op de keeper af. De keeper gaat in principe naar diegene met de bal en speelt dan snel op zijn teamgenoot af en hij schiet hem er natuurlijk in.(zijn nog mensen die hem missen)

Maar de goal telt gewoon maar in principe staat die andere op moment van spelen van die andere toch gewoon buitenspel ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
5.4K

Het beste antwoord

als de speler die aangespeeld wordt vóór de passende speler staat wel
Staat hij er achter dan niet.

Toegevoegd na 55 seconden:
Dit telt op het moment van het spelen van de bal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als de gene waar je hem naar toe speelt achter de bal staat, kan je nooit buitenspel staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als de speler naar wie je de bal speelt achter de bal blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of bedoel je dat hij op het moment van spelen bijv links buitenspel staat en de bal naar zijn medespeler op rechts gespeeld wordt. Ja dan haalt hij voordeel uit zijn positie op het moment van afspelen en zou er alsnog gefloten moeten worden vind ik. Dit gebeurd niet altijd. Weet niet of spelregels dit ook
zeggen.
Je staat in deze situatie geen buitenspel als:

- De aangespeelde speler achter de bal staat op het moment van spelen.
- de bal naar achteren wordt gespeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de 2 spelers 2 op 1 staan met de keeper en de verdedigers of andere spelers van de tegen partij zijn achter hen, zijn ze doorgebroken speler en kunnen zij sowieso niet buitenspel staan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als de ontvangende speler achter de bal staat.