Zijn alle kleuren voetbalschoenen toegestaan tijdens professionele wedstrijden?

Dragen ze zo'n schattig rood pakje en daar dan oranje (!) voetbalschoenen onder.
Bij de blauwe pakjes stond het nog lelijker.
En allemaal verschillend. Zwart, grijs, wit, rood, oranje.
Mag dat allemaal?
Hoeft dat niet uniform?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2K

Het beste antwoord

Er worden wel eisen gesteld aan de afwerking en het aantal noppen, maar de kleur wordt vrij gelaten.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voetballers kijken niet naar kleuren maar naar sponsors
12 jaar geleden
Ja, alle kleuren zijn toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja alle kleuren zijn toegestaan
maar de trainer van exelsior (alex pastoor) heeft met zijn club afgesproken dat er alleen op zwarte voetbalschoen mag worden gespeeld en zo zijn er nog meer clubs die ook deze regeling hebben ingesteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat mag. Een tijdje hadden voetballers gouden voetbalschoenen. De schoenen zitten niet alleen fijn en met een opvallende kleur, maar als een sterspeler als Messi met oranje adidas schoenen loopt dan volgen er meer. Dit is goed voor de verkoop voor Adidas Ala sponsor zijnde.