kan ik leren voetbalschoenen laten krimpen?

hallo ik heb een paar voetbalschoenen en ben er te laat achter gekomen dat ze te groot zijn.
ik heb er al een paar hele fijne zooltjes in liggen die ik eigenlijk liever niet verwissel.
kan ik ze laten krimpen?
of nog beter, kan ik bijv. alleen de voorkant laten krimpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
2.5K

Antwoorden (2)

Wanneer ben je er achter gekomen, misschien kun je nog ruilen. Echt krimpen zal niet gaan omdat het leer is bevestigd aan de onderkant en dit krimpt totaal niet mee. Wel is het zo, afhankelijk van de kwaliteit van het leer, dat het naar 'je voet gaat staan'. Dat je schoen echt een maatje kleiner wordt gaat 'um helaas niet worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moleculen die verwarmd worden, zetten uit.
Moleculen die koud worden, krimpen!
Echter kunstof, rubber en leer krimpen met een verschillend coëfficiënt.
Zet ze in een plastic tas eens een nachtje in de vriezer