Hoe kun je (leuk) met 3 spelers voetballen.

We zijn thuis met 3 kinderen, en we voetballen graag.
We hebben 1 goal, dus we voetballen meestal 1 tegen 1 op dezelfde goal, en de andere speler is keeper.

Maar weet iemand nog iets hoe je leuk met 3 kan voetballen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
8.9K

Het beste antwoord

"wie scoort is keep" : Twee spelers spelen tegen elkaar en degene die scoort mag keeper zijn, vervolgens spelen dan de twee overige tegen elkaar.

"Negen maanden" : Iedereen begint met 10 punten, je mag de bal 1x aanraken. Als je bij de keeper scoort gaat er bij hem 1 punt af. Maar mis je het doel of vangt de keeper de bal in eens dan ben jij keeper. Vervolgens kunnen de andere spelers bij jou punten eraf halen. Wanneer de lat of paal wordt geraakt krijgt de keeper er weer 1 punt bij. De bedoeling is dus om door over te tikken met je mede-speler (1x raken) de bal te scoren.

"Amsterdammertje" : Werkt hetzelfde als "negen maanden" alleen nu mag je de bal onbeperkt aanraken. Alleen nu mag je de bal alleen uit de lucht scoren. Dus iemand anders wipt hem op en jij scoort hem (of mist). Vervolgens gaan er ook weer punten af bij de keeper of ben jezelf keeper enz..

Toegevoegd na 2 minuten:
"zestienen" is ook erg leuk. Je moet vanaf een aantal meter (meestal 16) op de goal schieten. Scoor je dan heeft de keeper er 1 af mis je dan moet je zelf keeper. Degene na jou moet dan zo snel mogelijk schieten op een legje van de vorige keeper. En zo gaat het maar door. Uit eindelijk gaat dit super snel en moet je snel naar de goal rennen anders scoren hun alweer bij jou. Je hoeft niet te wachten tot de keeper klaar staat. Dat is het leuke!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Allemaal een fles water en die proberen van elkaar leeg te schoppen of paaltjesvoetval Iedereen een paaltje en dan bv tot 5 of 10 punten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan allerlei spellen doen zoals tienen en engels tienen.
voor uitleg hierover zie bron.
over engels tienen kan ik geen bron geven dus dat zal ik even uitleggen. 1 speler begint als keeper, de andere 2 veldspelers, de keeper begint met 13 punten de spelers met 10. de spelers mogen de bal 1 keer aanraken waarbij ze dus over moeten spelen of op doel schieten, als de keeper de bal aanraakt of er wordt naast geschoten is de laatste speler die hem aanraakt keeper, als er wordt gescoord gaat er 1 punt van de keeper af en beginnen de spelers weer opnieuw, als iemand 0 punten overhoudt moet hij iets doen, dit kan bv zijn een paar rondjes rennen, een opdracht doen, kontjeknallen, etc.

Toegevoegd na 21 uur:
ik kwam later ook nog op 50en, 1 keeper de andere 2 spelers schieten omstebeurt, de keeper begint met 55 punten, de anderen 50. als de spelers scoren gaat er 1 punt bij de keeper af als ze op de paal schieten 5 punten eraf en de lat is 10 punten waard, onderkant lat erin dus 11 want scoren en lat. als de spelers naast of over schieten moeten ze keepen. als de keeper hem blokt en de bal rolt terug mag dezelfde speler die hem schoot de bal nog 1 keer aanraken (rebound) en als hij dan raak schiet telt hij gewoon als goal. de schietafstand moet je zelf bepalen (ligt aan leeftijd v/d spelers en grootte goal).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn vele verschillende namen voor, ik noem het altijd tienen, je kan het ook over-en-naasten, tieneren, tien-tien-elven etc. noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en mag ik even weten waarom ik een min heb ontvangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik niet gedaan :)
Ehm, misschien eentje als scheids? Of 2 spelers en een keeper. Degene die scoort word dan keeper. je kan ook 1x aanraaks doen. Dan heb je een muurtje nodig. Ze moeten om de beurt schieten tegen de muur je mag maar 1x schieten. Dan kaatst de bal terug en moet de ander weer een keer schieten. Als het in een keer niet lukt of je de muur mist, dan is diegene af. Zo gaat het door tot er een overblijft. Die krijgt een joker en met die joker is hij niet af als hij misschiet of in 2x moet schieten

Suc6 en plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lummelen, 2 spelen de bal over en de derde probeert hem af te pakken. Als die de bal krijgt, is degene die hem daarvoor als laatste aanraakte de lummel. En begint het weer van voor af aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorlopertje is heel erg leuk. Je kan de spel doen met punten als je dat wil. Een iemand staat in de goal, de andere in een rijtje. De eerste gaat schieten. Is die raak mag je weer achteraan in de rij. Mist ie dan moet je zo snel mogelijk naar de goal om te keepen en de keeper gaat in de rij. Maar als je eerst miste en moet gaan keepen, mag de voorste toch al gelijk schieten dus let goed op!!! Als je raak schiet heb je 1 punt. Diegene met de meeste punten wint!!!

Veel plezier !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie schiet op doel.
Degene die in het doel schiet moet in het doel staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Degene die beste voetbalt (is meestal ook de oudste) die kan alleen tegen 2. Dan wordt het een uitdagngen en de andere 2 hebben het gevoel van: nu zijn we sterk we gaan winnen. Ook kun je 1 tegen 1 spelen en de ander scheidsrechter zijn. Diegene die wint mag weer tegen diegene die scheidsrechter is:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij in de klas spelen ze 'wie scoort is keep (kiep)'.
Er begint iemand in het doel. De anderen spelen een 'partijtje'. Degene die scoort gaat in het doel. Simpel, maar leuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doorlopertje iedereen begint met 10 als je scoort gaat er punt af mis is keepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
penalty koning.
je schiet omstebeurt er staat iemand op doel.
en omstebeurt moet je schieten als je scoort ben je door maar als je 2 spelers hebt om te schieten en de een scoort wel en de ander niet heb je meteen al een winnaar.
je kan ook bijv.je vader, je moeder of andere .
het is maar een idee hoor ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
je kan ook engelandje doen.
een staat op keep en schiet uit de andere 2 spelers moeten de bal proberen in de goal te schieten.
je mag de bal dus ook afpakken van elkaar.
en als je scoort moet je op doel.