Waarom word Morten Skoubo van Roda JC "Skobu" genoemd?

Ik vraag het me al 2 seizoenen af.. :

http://www.eredivisie.nl/video/autoplay/35745/samenvatting_roda_jc_kerkrade-nac_breda.html

Vanaf 01:45 word zn naam een paar keer genoemd. Het is niet alleen deze wedstrijd, al 2 seizoenen lang word hij "Skobu" genoemd ipv "Skoubo" door de commentatoren bij de wedstrijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Antwoorden (2)

Omdat de commentatoren denken dat dit de wijze is om zijn naam uit te spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik, maar is het dan ook de juiste uitspraak? Want al de commentatoren zeggen het, dus het is niet de onwetendheid van één commentator.
Het klinkt namelijk totaal niet logisch, de O aan het einde uitspreken als een U klinkt gewoon vreemd, zelfs als het een vergeten dialect is.
De goede uitspraak is: spreekt uit: skow-boo. Dit is gewoon een vergissing van de commentatoren, net zoals ze heel vaak klemtonen van namen fout leggen zoals dat sommigen zeggen Maicooon i.p.v Maaicon ;).