Mogen vrouwen mee doen bij eredivisie / eerste divisie voetbalteams?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV+ de feministische revolutie missed a spot....

Het beste antwoord

Als je hiermee gemengde teams bedoelt, of een vrouwenteam in de herencompetitie, nee dat mag niet.

Zie het "Reglement wedstrijden betaald voetbal", van de KNVB. Titel 2 (Wedstrijdbepalingen), Artikel 3 (Algemeen), Lid 2 luid:

Niet toegestaan zijn wedstrijden tussen:
a. elftallen van gemengde samenstelling;

b. een vrouwen- en een mannenelftal.
Maar eigenlijk is letterlijk volgens het reglement een wedstrijd tussen een gemengd team en een ongemengd team weer wel toegestaan. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niet in de herencompetitie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet als speler, wel als onderdeel van het arbitrale kwartet.

http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/162763/KNVB_blij_met_vrouwelijke_grensrechter.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee en dat zal altijd wel zo blijven. en dat is goed naar mijn mening. en dan niet omdat vrouwen minder zijn. ik ken vrouwen genoeg die veel beter in sport zijn dan ik. maar het niveau tussen mannen eredivisie en die van de vrouwen is veel te verschillend