hoe kan ik nog een beter voetbal aanvaller wordenZ? wie heeft er tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanmiddag vroeg je nog hoe je een betere spits kon worden...

Antwoorden (4)

Ga op Taekwondo! Grapje :-p
Doe elke dag 80 squats om sterke benen te krijgen. Ga veel joggen om een nog betere conditie te krijgen en tot slot veel voetballen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd hard werken
Naar je coach toe en vragen wat je mindere kwaliteiten zijn bij voetbal en daar voor en na de training hard aan werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- door veel op YouTube te kijken naar wedstrijden van Ronaldo, Rooney, Messi en hun bewegingen te immiteren.
- veel in de tuin/op een trapveldje naast de training om met vrienden of alleen voetballen.
- na de training door te trainen om iets te specialiseren zoals vrije trappen.
Door de volgende aspecten te verbeteren word je beter in voetbal:
- hardlopen; conditie
- sportschool; spieren
- opdrukken en buikspieroefeningen; spieren
- grote gymbal; heel raar maar evenwicht
- een rekband; snelheid
- pionnen kopen en neerzetten en dan acties maken.

- je kunt iemand voorzetten laten geven en dan inkoppen/inschieten OF de keeper hem weglaten duwen zodat je 'de goede plek' weet
- veel oefenen met schieten
- goede 'spitsenschoenen' kopen ( daarmee bedoel ik lichte schoenen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt niet zomaar een goede aanvaller worden. Iedereen heeft specifieke kwaliteiten en talenten, zo ook bij voetbal. Sommige spelers kunnen van nature beter verdedigen, andere spelers kunnen van nature beter aanvallen. Maar je ontwikkelen kan natuurlijk altijd.

Als jij een aanvaller bent zul je specifiek moeten trainen op de dingen die voor een aanvaller belangrijk zijn. Het hangt natuurlijk af van het type aanvaller dat je bent. Ben je een vleugelaanvaller, dan is het belangrijk dat je snel bent, een goede actie hebt en in staat bent om een goede voorzet af te leveren (buitenspelers zijn er immers in principe om de spits te bedienen).

Verder moet je als aanvaller natuurlijk ook over de algemene kwaliteiten beschikken als balcontrole, een goede passing en het liefst zoveel mogelijk inzicht (dit is belangrijk, maar niet een van de belangrijkste punten). Met inzicht bedoel ik dan dat je de ruimtes ziet en slim beweegt en dat je al weet waar je de bal naartoe gaat spelen vóórdat je de bal aangespeeld krijgt. Dit zijn kwaliteiten die enkel door ervaring verbeterd worden, wat dus betekent: trainen, trainen en nog eens trainen. En uiteraard veel wedstrijden spelen.

Een handige methode die je kunt gebruiken om je te ontwikkelen als voetballer is de Wiel Coerver-methode, waarin je vooral je dribbel, passing en balbeheersing traint.

Dit heeft mij ook ontzettend veel geholpen, alleen heb ik het niet volledig in de praktijk kunnen toepassen omdat ik de afgelopen 2 seizoenen te kampen heb gehad met zware blessures.