waarom hebben veel Nederlandse voetbalstadions wel bewegende reclameborden maar in bijv. Groot-Britannie niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je in Engeland ook bewegende reclameborden?! Mocht dat toch niet zo zijn, dan zou een verklaring kunnen zijn dat daar wellicht de traditie belangrijk is (dus 'ouderwetse' borden)

Antwoorden (7)

Sommigen stadions zijn luxer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is een voetballand en daarom is alles qua voetbal netjes en zorgvuldig verzorgt tot in de top! In Groot Brittannië staat voetbal / Soccer niet zo erg populair in zijn schoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedrijven betalen om op die borden te komen en hun reclame te laten zien.

Bewegende reclameborden kunnen dus van meerdere bedrijven reclame laten zien in 1 wedstrijd en daar kan je dus ook meer mee verdienen.

De investering is misschien flink hoger,dan kartonnen reclameborden, maar je kan er ook veel meer mee verdienen.

Als minder bedrijven reclame willen maken in engelse stadions dan willen ze daar misschien niet teveel geld aan besteden. Het ligt dus een beetje aan de onderhandelingen met de bedrijven zelf en aan het stadion zelf of ze de investering waard vinden.

Ik als groot bedrijf had het wel geweten, ik zou zelf de bewegende reclameborden schenken met als zakelijke voorwaarde dat ik in elke wedstrijd minstens 33% van de tijd te zien ben en dat voor 3 jaar :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je eens wat voetbalwedstrijden bekijkt van clubs uit de UK (zowel de Engelse als de Schotse competitie) dan zul je zien dat ze daar veel mooiere en meer bewegende reclame hebben! En niet met reclames van meerdere bedrijven op 1 bord, maar per bord 1 bedrijf. Bv van een automerk zie je eerst tekst, dan het nieuwste model rijden, dan weer tekst, enz. En ik kan je verzekeren dat er in de UK heel wat meer geld omgaat in het voetbal, zowel kwa stadions, spelers, als reclame en televisiegelden, dan in Nederland. Die wedstrijden kun je overigens allemaal gratis online bekijken via o.a. http://www.firstrowsports.eu en http://www.eplsite.com. Er zijn nog veel meer van die sites, maar deze 2 vind ik zelf de beste.
Ik ben al jaren fan van Glasgow Rangers, dat is Schotland, maar dat valt onder de UK waar ook Engeland bij zit. En ik kan je verzekeren dat ze daar wel degelijk (zelfs veel!) bewegende reclameborden hebben: ik kijk elke wedstrijd die Rangers speelt online en vind de reclame zelfs mooier en beter dan die van Nederlandse clubs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan misschien ook niet omdat de tribunes zo dicht op het veld staat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen, omdat die borden in Nederland van stadion naar stadion worden gesleept. Als ik me niet vergis zijn er 4 stadionboardings in omloop. Iedere wedstrijd komen ze die opbouwen en afbreken en rijden ze naar het volgende stadion.

Ik denk dat het is omdat de afstanden daar te groot zijn en ze dan teveel boardings moeten aanschaffen.

De reden dat de mensen dichter op het veld zitten kan geen reden zijn, want deze boarding is dunner dan de oude draaibakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland is een echt voetballand. En heeft er misschien meer geld voor over.