Mag een keeper die rood heeft gekregen vervangen worden?

Als een voetbalkeeper een rode kaart heeft gekregen, mag dan een veldspeler vervangen worden door een reservekeeper, zodat er maar 9 spelers in het veld staan, maar wel een echte keeper in het doel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
13.7K

Het beste antwoord

Ja dat kan. Als de keeper eruit gaat, wordt een veldspeler gewisseld voor de reservekeeper. Dit betekent wel dat het team met één veldspeler minder speelt, maar vrijwel alle teams kiezen hiervoor.

Overigens kan een reservekeeper niet erin komen als alle wissels zijn opgebruikt. Dit kan leiden tot aparte situaties waarbij een veldspeler geforceerd wordt om te moeten keepen.

Dit betekent overigens niet meteen dat een team zonder degelijke keeper speelt, kijk maar naar de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prima antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pluspunt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, zo snapt een leek die zelden voetbal kijkt het ook, dank!

Andere antwoorden (2)

Volgens mij mag de keeper blijven als er in zijn plaats een veldspeler uitgaat..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er echt helemaal niets van weet, kun je net zo goed niet antwoorden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het zo goed weet, geef dan antwoord en ga anderen niet lopen afzeiken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keeper moet eruit, veldspeler keepen, veldspeler wordt gewisseld voor reservekeeper
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eijsje heeft gelijk. Keeper gaat er sowieso uit. In zijn plaats komt dan een reservespeler of veldspeler. En er moet dan iemand eruit. Het team heeft dan 10 spelers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DIe is maf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie is maf en waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk ben ik mag omdat ik zo aardig was om iemand proberen te helpen met het beantwoorden van een vraag.. Kennelijk is het inmiddels zo hier op GV dat als je antwoord niet goed is je volledig wordt afgebrand.. Fijne mentaliteit..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@marilena: volledig afbranden is iets anders als iemand maf noemen. Ik heb helaas veel ergere bewoordingen hier op GV zien rondslingeren. Verder: als je iets niet weet, dan kun je beter geen antwoord geven dan een fout antwoord. Desnoods kun je het eerst zelf even opzoeken voordat je een antwoord geeft.
Als de keeper rood krijgt , dan moet hij eruit.
Als de trainer een andere keeper inzet, dan moet hij
die wisselen met een veldspeler, en met 10 man verder.