Hoe verdient zaakwaarnemer voetballer geld?

Heeft een voetballer een contract met een zaakwaarnemer waar hij niet zomaar onderuit kan? En hoe krijgt een zaakwaarnemer betaald. Door de voetballer of door een club? En hoeveel krijgt hij dan. Een percentage?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
5.9K

Het beste antwoord

In de meeste gevallen krijgt een zaakwaarnemer een percentage van de transfersom. Hoe hoger de transfersom die ze weten te ritselen hoe meer geld ze dus krijgen. Je moet denken aan een percentage van 5 à 10%, wat dus een behoorlijk bedrag kan opleveren.

Volgens mij krijgen ze hetzelfde percentage in sommige gevallen ook van het salaris van de betreffende speler.

Er is tegenwoordig veel aversie van clubs tegen zaakwaarnemers omdat het geld dat ze krijgen allemaal uit de voetballerij 'verdwijnt'. Bijvoorbeeld voorzitter Jan Smit van Heracles is fel tegen en de geluiden binnen de voetballerij wijzen er steeds meer op dat de zaakwaarnemer van een uitstervend ras is. Johan Cruijff is er overigens ooit mee begonnen, die was op financieel gebied behoorlijk gehaaid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De meeste zaakwaarnemers hebben meerdere voetballers in hun portfolio.
Hij rekent een uurtarief voor de tijd dat hij met een voetballer bezig is,dat betaalt de voetballer zelf, en krijgt idd een bepaald (in een contract vastgelegd) percentage als hij de voetballer weet te verhuizen van club.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zakenwaarnemer verdiend pas geld als die speler die hij onder contract heeftverhuist van club .
je hebt zakenwaarnemers waar de speler niet voorop staat en alleen maar denken aan hun eigen belang en geld .
Vooral in zuid amerika hebben sommige spelers wel 2 zakenwaarnemers en ze willen dat hun spelen zo vaak mogelijk van club veranderen omdat zij weer geld kunnen vangen .