Waarom kosten voetbaltranfers miljoenen euro's?

Een voetballer genaamd Kaka kost 65 miljoen euro voor 6 jaar balletje trappen. Hoe kan een voetballen zo gigantisch goed geld verdienen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Er worden in de voetbalwereld miljoenen verdiend met merchandise, tvrechten, kaartverkoop enz.enz.
Deze miljoenen stromen gedeeltelijk ook terug naar de spelers; Er is veel concurrentie in de voetbalwereld en veel geld te verdienen aan goede spelers, dus zijn de transferprijzen hoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks het feit dat de club waar Kaka heen gaat, Real Madrid, een schuld heeft van € 300 miljoen..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, dat zijn nog geen 5 Kaka's.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 trouwens, je verhaal klopt

Andere antwoorden (6)

Omdat de topclub de concurrentie niet meer aankan met een andere topclub. Nummer 1 zijn is het doel en dat kost geld voor aankoop van een topspeler.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn inderdaad belachelijke bedragen die er in dat wereldje omgaan en die bedragen worden steeds hoger.
Maar met geld maak je geld en die toestand is niet meer terug te draaien, wil je mee willen blijven draaien aan de top.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat jij en ik daar nu eenmaal om vragen.
De club MOET winnen en dus kopen ze het beste wat ze kunnen betalen.
Er is te veel geld mee gemoeid (reclame-tv rechten ga maar door
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de kopende club, in dit geval Real Madrid, bereid is om dit te betalen. Kwestie van vraag en aanbod.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat voetbalbusiness fundamenteel verziekt is. De tv-rechten, de stadia, de spelers, de sponsors : het draait allemaal om geld en zelfs Jan Mulder sprak verleden week in een opmerkelijk krantenartikel dat het schoppen van de tegenstander met lichamelijk letsel deel uitmaakt van de normale activiteiten van een voetballer. Het doel heiligt hier duidelijk de middelen.De oorspronkelijke gentleman sport zoals rugby is wel ver weggevaagd. De nieuwe mangers in het voetbal hebben nauwelijks iets met het voetbal te maken ,maar zij hyper-professionele beheerders van een(te) duur volksentertainment.Nu basket, golf, formule 1, gaan dezelfde richting uit maar daar houdt de vergelijking op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de tranfer som hangt samen met veel dingen,
je speler krijgt volgens mij 10% van de tranfersom, de zaakwaarnemer moet betaald worden, daarbij komen ook nog de ''merk'' naam van de speler die verloren gaat.
in het geval van kaka heeft ac milaan gezegt dar de tranfersom de verliezen net dekt omdat de verkopen van shirtjes, posters, plak plaatjes, masterclasses en promotionele inkomsten gaat verliezen door de verkoop van de speler..

't gaat jammer genoeg niet alleen meer om de voetbal kwaliteiten maar om de randzaken van de club