Mag je voetbal spelen op turnpantoffels

zijn er regels rond het gebruik van schoenen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Nee pantoffels zijn geen schoenen.

===
Dit staat in de regels van de KNVB. Zoals je kunt lezen staat er alleen Schoenen. Dit is dus een zeer rekbaar begrip.

http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/KNVB_spelrgels.pdf?service=lucene/ProcessIncrementHitCount&DocumentData/DocumentId=706&dataPath=DocumentData/Data&checksum=1586985665

Regel 4 De uitrusting van de
spelers
Veiligheid
Een speler mag niets dragen dat gevaarlijk is voor hem of een andere speler (dit
geldt ook voor alle soorten sieraden).
Standaarduitrusting
De verplichte standaarduitrusting van een speler bestaat uit de volgende afzonderlijke onderdelen:
• een trui of shirt met mouwen - wanneer onderkleding wordt gedragen, moeten
de mouwen van dezelfde hoofdkleur zijn als de mouwen van de trui of het shirt;
• een korte broek - wanneer een zogenaamde slidingbroek wordt gedragen, moet
deze van dezelfde hoofdkleur zijn als de korte broek;
• kousen;
• scheenbeschermers;
• schoenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Linkje werkte niet, dan maar met de nieuwe bron.

Zie:
Download de spelregels:
Spelregelwijzigingen 2010/'11
Spelregels veldvoetbal 2009/’10
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de uitleg

Andere antwoorden (1)

Nee, niet bij officiele KNVB wedstrijden! Slippers óók niet...