Hoeveel wedstrijden schorsing staat er op het bijten van je tegenstander?

Ik zag het net ene Suarez doen bij PSV-er Bakkal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de boxer Tyson (die een stuk oor van zijn tegenstander Holyfield afbeet) was de straf erg zwaar.
Box-licentie ingetrokken and 3 miljoen USD boete. Bronnen:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Holyfield-Tyson_II
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n vaart zal het wel niet lopen denk ik. Maar wel een mooi voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die suarez is echt raar xD

Antwoorden (4)

Dat is een subjectief oordeel. Het hangt er vanaf wat de schade is, en wat de omstandigheden waren bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen toch wel richtlijnen zijn?
sterredag
13 jaar geleden
tussen 1 en 4 wedstrijden, en dat is wel degelijk een subjectief oordeel wat mede afhankelijk is van de schade en de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag er niet aan liggen, wat de schade is, maar wat de intentie was.
ik heb alleen de verslaggever horen zeggen dat er gebeten was.de twee betreffende spelers waren na afloop gezellig met elkaar aan het keuvelen dus het zal wel meevallen met dat bijten,laat je niet op naaien door de media.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe niet bepaald mee aan een mediahype als je dat soms denkt. Ik ben juist heel objectief bezig.
Dat jij het niet gezien hebt, maar aan het gezellige gekeuvel na de wedstrijd concludeert dat er van bijten geen sprake was, vind ik juist ontzettend suggestief. Het is namelijk duidelijk in beeld gebracht hoe Suarez zijn tanden in het sleutelbeen van Bakkal zet. En dat jij op basis van totaal andere beelden daar een oordeel over kan vellen vind ik knap. En hoezo laat ik me opnaaien door de media? Beetje rare opmerking van je...
sterredag
13 jaar geleden
Nou uit jouw reactie zou ik het idd bijna ook gaan denken... dat iemand het dan gemist heeft dat het in beeld is gebracht, vanwege een later beeld kan je wel degelijk oordelen dat de gevolgen van deze actie wel meevielen. als iemand mij echt zou bijten zou ik niet na afloop gezellig gaan keuvelen met deze persoon.
niko
13 jaar geleden
:}
niko
13 jaar geleden
heb net de herhaling gezien van het incident in studio sport.
ik zat ernaast.Suarez heeft wel gebeten.
Ik weet dat Sansoni van Vitesse een aantal jaren een speler in de neus had gebeten en daar volgens mij 5 wedstrijden voor kreeg..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Correctie :

Sansoni kreeg voor een nog veel grovere beet 4 wedstrijd.

Als die zijn bijten en suarez bijten naast elkaar legt zou voor Suarez 1 wedstrijd op zijn plaats zijn.

Helaas trek de KNVB geen rechte lijnen dus kan je er totaal niet over oordelen hoeveel wedstrijden schorsing hij krijgt.

Het hangt er maar net van af wat Bakkal verklaart, wat Suarez verklaart en wat de scheids heeft te melden.

Mogelijk heeft de scheids het gezien (ook al zegt hij op tv van niet), als hij verklaart dat hij het gezien heeft, is er geen schorsing meer mogelijk.

Uit de beelden blijkt dat hij er ongeveer 30 cm naast staat en er recht naar toe kijkt. Dus het word nog wat deze zaak. We horen het morgen wel 12:00 uur wel.