wel of niet fingersave keepershandschoenen voor kinderen

Mijn zoon van 7 is keeper. We hebben de Adidas Fingersave junior keepershandschoen voor hem gekocht maar van de keepertrainer mag hij deze niet gebruiken.
Wat is het risico voor kinderen met fingersave?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.8K
rebecca
13 jaar geleden
waarom vraag jedat niet aan die trainer ? die zal er wel een reden voor hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee, vingersave is er toch juist voor dat de vingers niet achterover 'knakken'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 7-jarigen is dat echt nog niet nodig hoor.

Het beste antwoord

Het licht misschien aan het feit dat de vingers niet goed kunnen bewegen , maar ik snap het niet zo goed want zulke handschoennen worden weinig gebruikt maar ze verminderen de kans op het verstuiken of in het makkelijkst gezecht het achteroverslaan van de vingers nadat de bal ertegenaan komt , ik vind ze zelf goed keepen maar je vinger-vriheid is niet veel

Toegevoegd na 1 minuut:
waarschijnlijk wilt de keeperstrainer niet dat hij afhankelijk word van die handschoenen endoor ze niet te gebruiken later beter zou kunnen keepen omdat zijn vingers in zijn jongere jaren zijn getraint op het vangen van hard geschoten ballen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat het risico is weet ik niet, heb ze zelf ook gehad eerder. Er zit een soort plankje achter. Ik vond het altijd barre irritant. Op een keer kneusde ik mijn vinger en heb ze weggegooid want ik vond ze waardeloss. Maar ik was geen keeper. Het was alleen voor de lol zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze wel en ik vind ze erg handig.en ik mag er ook gewoon mee trainen.eerst had ik geen fingersave toen had ik na elke training zere vingers.Dit werkt goed voor mij!