als de speler ten onrechte gechallenged blijkt te hebben, verliest hij dan het punt of wordt het punt overgespeeld?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tennis
1.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Rivus, bedoelt u dat er onterecht is geklaagd bij de arbiter, zodat er een verkeerde beslissing is genomen? of er juist geen beslissing is genomen?
Reddie
7 jaar geleden
Een challenge is nooit ten onrechte.
En de challenge geeft gewoon het definitieve oordeel.

Antwoorden (1)

hij/zij verliest het punt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus ter verduidelijking: als de speler ten onrechte een bal die 'in' wordt gegeven challenged verliest hij /zij het punt (en omgekeerd natuurlijk ook)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
+
Zie ook : http://www.sport-informatie.nl/tennis/over-tennis/wedstrijdleiding/hawk-eye/