Hoe moet je je pols houden bij een tennis forehand?

Stel je wilt meer diepte in de bal, of juist de bal dichter bij het net proberen te slaan. Moet je hierbij dan je racket wat meer en midner schuin draaien met je pols?

Of moet je je pols altijd in dezelfde houding houden, en de bal meer diepte of juist minder diepte te geven door op verschillende hoogstes de bal te raken?

En wat is dan de meest gebruikte houding van je pols?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tennis
4.9K

Antwoorden (1)

Beste Johny,

Ik tennis zelf al zo'n 18 jaar. Mijn voorkeur heeft het bestuderen van video's op youtube, en dan met name van de echte toppers. Hierin heeft mijn voorkeur Roger Federer. Zie in de bron één van de vele voorbeelden die op youtube te vinden zijn over intructie video's. Veel succes.

met vriendelijke groet,

Arjan