wat betekent het getal tussen haakjes in de uitslagen?

Het staat bij de tennisuitslagen na een set die beslist is door een tiebreak

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tennis
8.1K

Antwoorden (1)

Dat getal geeft aan hoeveel punten de verliezer gemaakt heeft in de tiebreak. De winnaar maakt er meestal 7, maar dat kunnen er ook meer zijn vanwege het 'twee punten verschil'-systeem.
Dus als er een 1 tussen haakjes staat, dan was de uitslag 7-1;staat er 8, dan was de uitslag van de tiebreak 10-8.

Toegevoegd na 11 uur:
Met verliezer bedoel ik natuurlijk de verliezer van de tiebreak (en dus van de set), niet de verliezer van de match.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel!