Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wordt er bij een tiebreak om de 6 punten gewisseld?

Als ik aan het tennissen ben met mijn broer en er een tiebreak is, moeten we om de 6 punten wisselen. Nu begon ik daar eens over na te denken. Stel, ik moet tegen de zon in en die zon is zo fel dat ik geen enkel punt maak. Het staat dan 6-0 voor mijn broer en we moeten wisselen. Dan staat mijn broer tegen de zon in en dan maakt hij ook geen enkel punt. Het staat dan 6-6 en we moeten weer wisselen. Vervolgens kan ik weer geen punten halen, omdat ik tegen de zon moet. Mijn broer maakt het dan 8-6 en vervolgens heeft hij de tiebreak gewonnen. Dit is toch niet helemaal eerlijk of wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De omstandigheden kunnen het inderdaad zo maken, dat de ene kant in het voordeel is en de andere kant nadeel heeft. Denk aan zon, wind, publiek etc. Echter vaker wisselen dan om de 6 punten is ook niet handig. Je blijft dan aan het lopen. Dit komt de concentratie en de spelsnelheid niet ten goede. Daarom is er voor gekozen om pas na 6 punten te wisselen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding