Hoe werkt de ATP ranglijst?

Met name het verdienen en verliezen/verlopen van de punten.
Hoe werkt de punten verdeling op Wimbledon?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tennis
3.7K

Antwoorden (1)

Voor het behalen van een bepaalde plaats in een ATP wedstrijd krijg je punten. De punten van de laatste 52 weken tellen mee voor de ranking, de ranking is gewoon simpel sorteren op punten waarbij degene met de meeste punten de hoogste plaats (nr 1) krijgt.

Bij Wimbledon krijg je (net als alle andere Grand Slam toernooien) afhankelijk van wanneer je uit het toernooi wordt geslagen de volgende punten:

Winnaar 2000
Finale: 1200
Halve finale: 720
Kwartfinale: 360
Beste 16 : 180
Beste 32: 90
Beste 64: 45
Beste 128 :10

En 25 bonuspunten als je je kwalificeert voor het toernooi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk, dat wist ik ook niet.
Dank!