Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn tennissnaren steeds verschuiven?

Ik had hier al eerder last van, ik heb nu 30 euro uitgegeven aan een nieuwe bespanning, de spanning is op 25 kg bespannen.

En na een uurtje tennissen verschuiven de snaren alweer.
Hoe kan dit?
En hoe kan ik dit voorkomen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
6.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De snaren van je racket verschuiven steeds wanneer je speelt. Een vakman die je racket van een nieuwe bespanning voorziet houdt rekening met kwaliteit en grondstof van snaren (darmen of kunststof) en kracht van slaan. Vroeger zag ik spelers altijd de snaren op hun plaats duwen met de vingers, nu misschien nog steeds, maar ik kijk niet meer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hoe strakker de bespanning des te minder verschuivingen. Dus bij 27 kilo minder verschuivingen etc... Daarnaast ook afhankelijk van de type snaar die je erop laat zetten. En natuuurlijk hoe je slaat. Topspin = meer verschuivingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je snaren droger worden gebeurd dit vaak, maar het kan ook liggen waarmee je hem laat bespannen en door wie. denk hierbij op welk niveau je speelt en dat je steeds harder gaat slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je de bal slaat, zal dit de stand van je snaren beinvloeden. Hoe meer ballen, hoe meer je snaren anders gaan staan.

Wanneer mijn snaren ver uit elkaar gingen staan, duwde en trok ik de snaren weer terug op de plaats waar zij horen te zitten, bijvoorbeeld bij het wisselen van baanhelft of na een wedstrijd/training. Je snaren kunnen hier tegen, op die manier wordt de druk op de snaar een stuk minder omdat zijn minder hard gespannen staan.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze reactie zie je altijd bij tennis. Vooral bij hard slaande, of veel top spin slaande spelers gebeurt het sneller. Je zult naarmate je niveau toeneemt steeds vaker je snaren moeten laten doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding