Wat is Lawn Tennis?

Wat is het verschil met 'gewoon' tennis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
12.8K

Het beste antwoord

Er is geen verschil met gewoon tennis, sterker nog, het is gewoon tennis, alleen dan gespeeld op gras in plaats van hardcourt of gravel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Tennis wordt gespeeld op verschillende soorten ondergrond. In het professionele circuit wordt er voornamelijk op gras, gravel en hardcourt gespeeld. Sinds 2009 wordt er nog amper op tapijt gespeelt.

* Gras (ook wel lawntennis genoemd)
o Kunstgras
* Gravel (rode, gemalen baksteen)
o French Court (kunstmatige, rode fijnere bedekking dan gravel, over een laag afdekkingstapijt om de drainage/afwatering niet te laten dichtslibben)
o Canada Tan (iets grover dan gravel)
* Hardcourt (cement/beton)
o Indoor (kunstvloer)
* Tapijt

* Snapsports (modulair)
* Smashcourt (kunstgras gevuld met heel fijn keramisch materiaal)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tennis#Speelgrond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is geen verschil.

Toegevoegd na 1 minuut:
Staat niet vermeld op de Nederlandse wiki.

The modern game of tennis originated in the United Kingdom in the late 19th century as "lawn tennis" which has heavy connections to various field/lawn games as well as to the ancient game of real tennis. After its creation, tennis spread throughout the upper-class English-speaking population before spreading around the world.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oorspronkelijk is Lawn Tennis, tennis op een grasveld (lawn=gras). Later werd er weinig op gras getennist, maar meer op gravel en nog later op allerlei andere soorten ondergrond. De officiele tennisbond heet echter nog steeds KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond).