Ik heb pijn in mijn arm (tenniselleboog). Hoe kan ik dit verhelpen? Moet ik een zwaar racket hebben of juist heel licht? Maakt de snaar verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
2.1K

Antwoorden (6)

Mogelijk de grip !niet te dik !ja licht en een goede niet te strakke bespanning ,zo rond de 20 kilo ?en vraag advies .maar vooral je eigen grip niet knijpen !!heel relax vast houden succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenniselleboog verhelp je niet met een ander racket of bespanning. Voor snelle genezing ga je naar een fysiotherapeut. Voor een goed, bij jou passend racket, vraag je aan je tennisleraar. Die moet weten wat het best bij jou past.
12 jaar geleden
Dat hangt er van af hoeveel pijn je hebt er zijn diverse opties. Een waar je misschien niet zo gauw aan denkt is acupunctuur.

In ieder geval moet je de arm niet te zwaar belasten. Het genezingsproces kan lang duren en dat komt omdat de doorbloeding ter plaatse vrij gering is en daardoor de afvalstoffen slecht worden afgevoerd.

Epicondylitis (tennisarm, brei-arm,etc.)
Peesirritatie ('ontsteking') bij de aanhechting van de pezen aan het bot van de opperarm vlak boven het ellebooggewricht.

Mogelijke verschijnselen ( o.a.)
Pijn (vooral bij gebruik) en bewegingsbeperking.

Mogelijke oorzaken (o.a.)
Verkeerde en/of overmatige (= surmenage) belasting van de armspieren bij o.a. tennissen ('tennisarm'), breien, wringen, schroevendraaien of vioolspelen.

Mogelijke behandelingen (o.a.)
- rust
- geringere belasting
- verbetering houding/gebruik (bijv. aanpassing van de tennisslag)
- hulpmiddelen om pijn te onderdrukken (vraag uw apotheker of huisarts om inlichtingen)
- ontstekingremmers (corticosteroïden:

Er is heel veel over te vinden, zie bv:

www.orthopedie-amphia.nl/paginas/154-tennis...
www.tenniselleboog.nl/info
www.ores.nl/wetenschap/wetenschap_pagina/zi...
www.fysiopedia.nl/Tenniselleboog
12 jaar geleden
Verminderen van pijn door het kiezen van een ander racket en snaren is een mogelijkheid. Er zijn een aantal professionele tenniswinkels online die je kan bellen voor info. daar kan je advies vragen mbt soort racket dat het beste bij je past (techniek qua slaan is belangrijk). En sommige type snaren zijn beter voor de gevoelige arm!!
Kijk op tennisplanet bij racketnavigator en bel ze voor info. Je kan bij hum gratis testrackets uitproberen. Je hoeft alleen de verzendkosten terug te betalen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gekregen door een paar dagen muren en plafonds te rollen met de verfroller. De fysio kon me er niet afhelpen. één spuit van de huisarts wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenniselleboog is een overbelasting van een spier. Hierbij helpt niet het veranderen van een racket. Rust en rekken als eerste en anders naar de fysiotherapeut