Waarom lopen bij tennis(Roland Garros) beide ballenjongens langs het net als een bal in het net komt?

De ene ballenjongen loopt eigenlijk voor niks, want er ligt geen bal aan zijn kant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
1.9K

Antwoorden (3)

Op voorgeschreven posities bevinden zich ballenrapers m/v.
Die komen snel in actie om daarna weer snel van het
veld/gravel af te zijn zodat de spelers verder kunnen gaan met het spel.

Ook al gaat het om 1 tennisbal die tegen het net stil valt,
er zijn 2 personen die snel actie ondernemen.

Derhalve komt men vaak bij het net met 2 personen in actie, maar 1 persoon heeft de bal en loopt door naar de andere positie van het net.

Zo word niet 1 positie dubbel bemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodat er bij de volgende bal in het net weer één links van het net zit en één rechts. Zitten ze elkaar ook niet in de weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anders staan er twee aan een kant en dan gaat het langzamer