Wat gebeurt er als bij tennis de bal zoveel effect heeft dat hij weer terug stuitert op de eigen helft? Mag de tegenstander dan over het net springen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
20.7K

Het beste antwoord

Indien de bal letterlijk al stuitert op jou helft is het al een punt, immers: de bal heeft dan 2x een stuit gemaakt. Wel kan de tegenstander de bal die terug aan het stuiteren is, nog door over het net te hangen (niet raken) proberen te raken.
Maar in de praktijk komt het gewoon neer op een heel mooi punt, wat waarschijnlijk toch niet vaker gaat voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Check ook even:
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=683
waar jou vraag al direct staat uitgewerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als dat gebeurt, dan heeft degene die de bal geslagen heeft, een dusdanig goede bal gespeeld, dat hij een punt krijgt.

Het is uiteraard niet toegestaan om je op de speelhelft van je tegenstander te begeven. Het is zelfs niet toegestaan het net te toucheren. Raak je het net aan, ook dan gaat het punt naar de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een speler mag nooit over het net springen.

Is ook wel logisch, want stel dat hij over het net springt, de bal nog haalt en dan....

Waar zou de bal dan naar toe geslagen moeten worden?
12 jaar geleden
Nee, he mag niet over het net springen. Wat je wel mag doen is het volgende: met je racket over het net en de bal raken. Je mag het net niet raken. Indie je de bal raakt en je tegenstander raakt slaat de bal niet neer terug, dan is het een pubt voor jou.
Als je de bal niet slaat, us het een punt voor de tegenstander.