Tennis vraag

Stel: tijdens het tennisen geef ik een bal zo veel effect mee, dat hij eerst op de helft van mijn tegenstander eenmaal stuitert en vervolgens 2 keer op mijn helft. Wie krijgt dan de punten? En waarom?! Dus antwoorden met een toelichting.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb nu 2 totaal verschillende antwoorden. Allebei geen bron. Wie moet ik geloven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je de bal naar de tegenstander slaat met effect, waardoor de bal weer terug op jouw helft komt, is het punt voor jou. De tegenstander kan alleen maar scoren als hij de bal met zijn racket heeft geraakt. Dus als hij geen kans krijgt om de bal te slaan, is het punt voor jou. Zie onderstaande link die overal antwoord op geeft. Toegevoegd na 3 minuten: Als je de bal met effect slaat en hij gaat links dan wel rechtsaf en de tegenstander kan er niet bij, is het ook een punt voor jou, dus waarom zou het als hij terugstuitert anders zijn?!

Bronnen:
http://www.tvklaaswaal.nl/site/tvklaaswaal...

De tegenstander. Hijhoeft de bal niet te raken om een punt te scoren, dus als de bal 2x op jouw helft stuitert gaat de punt naar de tegenstander.

Als je dat kan (knap!) is het punt voor jou, aangezien jij de laatste bent geweest die de bal heeft geraakt. Dat de bal op jouw speelhelft is gekomen, doet niet ter zake. De tegenpartij heeft zijn kant niet verdedigd. Toegevoegd na 1 minuut: Stel dat een enorme windhoos die bal terugblaast, blijft het pech voor de tegenstander.

Ik speel tennis op hoog niveau en dit heb ik vaker meegemaakt. Het punt is voor jou. Als de bal het vak van de tegenstander raakt, en vervolgens terugspringt met effect op jouw vak, dan is het punt gewoon voor jou

van de KNLTB-site geplukt: " Maar wist u dat u (soms) een bal aan de andere kant van het net mag slaan? Als een bal stuit aan uw kant van het net en zoveel effect heeft dat hij direct weer ‘terugschiet’ naar de andere kant van het net, is dat de enige keer dat u over het net mag reiken om te proberen de bal te slaan.." Het punt is, als 'ie aan jouw kant stuitert dus voor jou, Maar lukt het de tegenstander de bal nog te raken en binnen jouw speelveld te laten stuiten, dan moet je wel goed terugslaan.

Bronnen:
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=295

je moet de bal nog een keer slaan want hij is weer aan jou kant. ik zit ook op tennis ook hoog niveau dus ik weet het.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100