Tennis vraag

Stel: tijdens het tennisen geef ik een bal zo veel effect mee, dat hij eerst op de helft van mijn tegenstander eenmaal stuitert en vervolgens 2 keer op mijn helft. Wie krijgt dan de punten? En waarom?! Dus antwoorden met een toelichting.

Toegevoegd na 4 minuten:
Heb nu 2 totaal verschillende antwoorden. Allebei geen bron. Wie moet ik geloven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
1.5K

Het beste antwoord

Als je de bal naar de tegenstander slaat met effect, waardoor de bal weer terug op jouw helft komt, is het punt voor jou. De tegenstander kan alleen maar scoren als hij de bal met zijn racket heeft geraakt. Dus als hij geen kans krijgt om de bal te slaan, is het punt voor jou.

Zie onderstaande link die overal antwoord op geeft.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de bal met effect slaat en hij gaat links dan wel rechtsaf en de tegenstander kan er niet bij, is het ook een punt voor jou, dus waarom zou het als hij terugstuitert anders zijn?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhhhhhhh???? Ik volg je niet. Lees mijn andere antwoord nauwkeurig, want daar staat ook de link naar de site met spelregels bij.
De bal wordt heen en weer gespeeld. Als jij zoveel effect geeft dat hij terugstuitert en de tegenstander heeft geen kans gezien om met zijn racket de bal nog te raken is het punt voor jou. Zo eenvoudig is het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet uit waar de bal heenstuitert. Hij moet gewoon geraakt worden door de tegenstander. Dus naar links, of naar rechts of terug maakt niet uit. De tegenstander kan er niet bij, dus is het punt voor jou.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahaha. Ik moet wel een beetje om je lachen hoor Eary97. Volgens mij heb ik nog niet eerder een makkelijker vraag gekregen. Maarja.... tennis is dan ook mijn grootste hobby. Speel maar vaak met effect, dan scoor je hoog.

Andere antwoorden (5)

De tegenstander. Hijhoeft de bal niet te raken om een punt te scoren, dus als de bal 2x op jouw helft stuitert gaat de punt naar de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat kan (knap!) is het punt voor jou, aangezien jij de laatste bent geweest die de bal heeft geraakt. Dat de bal op jouw speelhelft is gekomen, doet niet ter zake. De tegenpartij heeft zijn kant niet verdedigd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Stel dat een enorme windhoos die bal terugblaast, blijft het pech voor de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wie hier 2X een minnetje heeft gegeven, maar dit antwoord is helemaal goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
da's die minkukel die mij al meer dan een week volgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
minkukel: hoe meer minnetjes jij me geeft, hoe langer ik hier blijf!
Minnen prima, mits je een reactie plaatst, lafaard!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bah wat is dit flauw. Ik zou willen dat ze konden zien wie die minnetjes gaf, dan konden we er misschien iets aan doen. Sorry freekfluweel, blijf er boven staan. Misschien vergist hij/zij zich een keer en drukt hij per ongeluk op de + Hahahaha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus een +
Ik speel tennis op hoog niveau en dit heb ik vaker meegemaakt. Het punt is voor jou. Als de bal het vak van de tegenstander raakt, en vervolgens terugspringt met effect op jouw vak, dan is het punt gewoon voor jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk.
van de KNLTB-site geplukt: " Maar wist u dat u (soms) een bal aan de andere kant van het net mag slaan? Als een bal stuit aan uw kant van het net en zoveel effect heeft dat hij direct weer ‘terugschiet’ naar de andere kant van het net, is dat de enige keer dat u over het net mag reiken om te proberen de bal te slaan.."

Het punt is, als 'ie aan jouw kant stuitert dus voor jou, Maar lukt het de tegenstander de bal nog te raken en binnen jouw speelveld te laten stuiten, dan moet je wel goed terugslaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet de bal nog een keer slaan want hij is weer aan jou kant.
ik zit ook op tennis ook hoog niveau dus ik weet het.