Hoe blijven de lijnen bij tennis op gravel staan?

Waarmee worden de lijnen gevormd en hoe blijven ze zitten? Ik zou denken dat ze heel snel vervagen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tennis
4.1K

Het beste antwoord

Bij de gravelbanen waar ik tot nu toe op gespeeld heb bestaan de lijnen uit kunststof u-profielen die met de opstaande randjes in de baan gewalst zijn. Deze worden na het slepen van de baan met een smal vegertje schoongemaakt om ze goed zichtbaar te houden.
Nadeel is dat na verloop van tijd de baan vooral rond de baselijn wat inslijt, waardoor de lijn relatief wat hoger komt te liggen. Hierdoor kan de bal soms erg onverwacht opstuiten wanneer de rand van de lijn wordt geraakt.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het trekken van lijnen op gravel gebruiken we droge kalk. Dat wordt direct voor de wedstrijd aangebracht.

Daarvoor wordt een heel ander type kar gebruikt. Op deze kar zit een grote bak voor het kalkpoeder.
Onder de kalkpoederbunker zit een schuif die de bunker afsluit of de gebruiker de keuze laat om een brede of een smalle lijn te trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe blijven ze zo goed zitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet , het zijn gewoon lijnen die dieper de grond in zijn geslagen , hierdoor zit het vast . Maar het kan zijn dat je bijv de lijn eruit loopt ofz dat kan altijd gebeuren
Op de gravelbanen waar ik op gespeeld heb, zijn dat gewoon plastic stroken. Hoe het op Roland Garros gaat, dat weet ik dan weer niet....