Na ruim 25 jaar wil ik weer gaan tennissen en lessen volgen, welk racket kan ik nu het beste kopen ?

Is een tweedehands racket aan te bevelen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
1.1K

Antwoorden (7)

Ik gebruik zelf de Dunlop Aerogel. Typenummer ben ik even vergeten, maar ik raad over het algemeen gewoon een Dunlop racket aan. Ik speel sinds mijn 14de met Dunlops en die zijn tot nu toe altijd veel beter bevallen dan de rackets van andere merken die ik daarvoor gebruikte. Ze zijn duurzaam, heel sterk en hoeven helemaal niet zo duur te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker niet direct een nieuw record kopen als je al zo lang niet gespeeld hebt. Voor hetzelfde geld valt het ontzettend tegen en ben je er na een maandje al zat van.. zonde van het geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eens informeren op het tennispark of er een racket is dat je in bruikleen kan krijgen terwijl je lessen volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het na 10 jaar ook weer opgepakt en ben naar een speciaalzaak in tennis gegaan om me te laten adviseren. Na wat vragen over niveau en ervaring vroeg de verkoper met welk racket ik vroeger gespeeld had. Dat heb ik nu ook weer en het voelde meteen weer vertrouwd aan. Is overigens een Wilson.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou zeggen vraag het na in een pro winkel die weten dat vast wel. ik zelf zou dat niet doen.
Groeten Benaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel al 8 jaar tennis. Als u het echt leuk vind en er weer een tijdje tegen aan zou gaan zou ik geen tweedehands racket kopen. Ik zelf vind veel rackets van verschillende merken goed spelen. Ik raad je aan om gewoon naar een sportwinkel of naar een winkel die gespecialeerd is in tennis rackets gaan. Zij weten er genoeg van af om u te helpen.

Als u niet zeker weet of je er lang mee zou doorgaan zou ik een tweedehands racket kopen en als het u dan goed bevalt en u zeker weet dat u sowieso weer een paar jaar gaat tennisen en wedstrijden gaat spelen, dan zou ik een nieuw racket kopen bij een speciaal of sport zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk vind ik dat een tweedehands racket nooit aan te bevelen is. Het beste is van naar een winkel te gaan waar u de raad vraagt van een verkoper en een paar 'testracketten' leent. Hiermee gaat u dan naar de les, test ze elk minstens 20minuten en in overleg met de trainer beslist u van een bepaalde racket al dan niet te kopen. Als er geen enkele racket bij is die u aanstaat moet u vooral niet aarzelen en teruggaan naar de winkel en nog een paar andere racketten vragen.