Wat doet Federer anders dan andere spelers dat hij vrijwel nooit geblesseerd is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit je ook tennis te kijken? :-)

Antwoorden (2)

Hij is een gezonde sporter, hij neemt genoeg rust en vraagt niet TEVEEL van het lichaam... Hij gaat wijs met het lichaam om, kortom een groot sporter en een heel sympathiek man... In mijn ogen, na Björn Borg de beste speler die er is...

Kortom, hij is uit het juiste hout gesneden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is om te beginnen een sterk mens met weinig aanleg tot blessures. Daarnaast is hij altijd zuinig geweest op zijn lichaam. Op tijd toppen of rust nemen is in het circuit van groot belang. Succes is een mede-bepalende factor, als je voldoende succes hebt om in je behoeften te voorzien dan durf je eerder rust te nemen. Iets wat veel tennisspelers in het begin van de carriere wegens ambities te weinig doen vind ik.

Elke toptennisser traint vaak, veel en zorgt goed voor zichzelf, daar zullen geen grote verschillen in zitten. Dus het antwoord moet gezocht worden in de rust, op tijd stoppen en het lichaam.