Hoe vaak je schaatsen slijpen per seizoen?

Het gaat in dit geval om meerdere keren per week training en regelmatig wedstrijden.

een jaar geleden
in: Schaatsen
1.5K
Inekez1
een jaar geleden
Dat zal afhangen van de afstanden die je schaats, hoe je schaatst (korte slagen/lange slagen), hoe vaak je remt/stopt/start, de kwaliteit van het ijs, of je ermee naast het ijs loopt, hoe je ze opbergt etc.
Gebruikersnaam
een jaar geleden
Elke training duurt 75min, ik schaats met lange slagen, ik rem/stop/start regelmatig voor uitleg van nieuwe oefeningen, naast het ijs loop ik met beschermers eronder en ik berg ze op in mijn sporttas met zachte beschermers erover.
SimonV
een jaar geleden
Volgens sommige bronnen moet je je schaatsen minimaal drie keer per seizoen slijpen als je één keer per week schaatst. Als je meerdere keren per week schaatst, kan het nodig zijn om ze elke week te slijpen. Je kunt ook controleren of je schaatsen scherp genoeg zijn door met je nagel over de afzethoeken te bewegen.

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van hoe vaak je schaatst en hoeveel slijtage je schaatsen hebben. Als je regelmatig schaatst, is het aan te raden om je schaatsen elke 4-6 weken te laten slijpen. Als je schaatsen veel slijtage hebben, is het aan te raden om ze vaker te laten slijpen.
9 maanden geleden