Heeft Sven Kramer, door 2x de binnenbocht te rijden minder dan 10 km afgelegd en zo ja, hoeveel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
2.1K

Het beste antwoord

Hoe wordt de baan nu precies gemeten? Volgens het 2de punt moet deze gemeten worden een halve meter buiten de binnenkant van de bocht. Bij de kruizing dient vervolgens een rechte streep worden aangegaan van bocht naar bocht. Een beetje wiskunde hiervan.

Binnenbocht: 3.14 x 25.50 = 80.11 meter
Buitenbocht: 3.14 x 30.50 = 95.82 meter
Totaal 175.93 meter

Dit verdeeld over de twee stukken wordt dit uiteindelijk de helft, echter een deel loopt scheef. Wanneer we de formule van pythagoras gebruiken (a2 + b2 = c2) bij ongeveer een recht stuk van 100 meter komt dit neer op een extra lengte van zo’n 0.11 meter.

Toegevoegd na 2 minuten:
kijk voor meer uitleg op de onderstaande link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, hoeveel precies weet ik niet. Waarschijnlijk ongeveer 9,9 kilometer. Zoveel verschilt het niet. Maar ja, regels zijn regels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9,9 kilometer? Dat zou betekenen dat hij 100 meter minder gereden heeft... dat lijkt me niet helemaal correct :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal hooguit zo'n 25 meter geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afgerond en alles. Zowiezo rijden ze nooit 10000meter aangezien dat is berekend voor het midden van de baan, en ze rijden in bochten altijd al tegen de buitenkant aan.