Met wat voor "iets" schiet de scheidsrechter het startschot af bij het schaatsen?

en waarom niet met eentje die altijd gebruikt wordt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
1.4K

Antwoorden (2)

Hij schiet het startschot gewoon met een elektronisch startpistool.
De luidsprekers zijn overigens dermate opgesteld dat beide schaatsers het startschot echt gelijktijdig horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker snel, dankje wel, maar waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel +1 hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wat? Waarom dit soort pistool?
Vanwege het feit dat het dan echt eerlijk is. Als beide schaatsers gelijk het schot horen is er echt sprake van een eerlijke wedstrijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okeej, dankj je wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
net niet gelijktijdig, kijk maar op DWDD
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja idd de binnen baan hoort het toch iets later.
De scheidrechter schiet met zijn digitale pistooltje dat dus het startschot is wat door beide rijders gelijktijdig gehoord wordt en het pistooltje start ook gelijktijdig de tijdmeting, zodat beide rijders op dezelfde tijd afgeschoten worden. Op de finishline zit een oog die de tijd weer stopt wanneer het voorste punt van de schaats door de fish gaat.