Hoe dik is het ijs in Friesland?

Ik wil graag weten hoe dik het ijs in Friesland is, ter info voor het feit of er kans is op de elfstedentocht of niet..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Schaatsen
1.4K

Antwoorden (1)

Op sommige plekken ligt de route nog open. Op de rest van de route varieert de ijsdikte van 1-10cm. Waar dat precies is weet niemand het is dus ZEER onverantwoord om op de route te gaan schaatsen. De kans op een elfstedentocht is na de sneeuw die vandaag en vannacht gevallen is en door de harde wind voorlopig verkeken. Het zal eerst weer een tijdje moeten dooien om de sneeuw te laten smelten en daarna moet het weer een paar weken vriezen.
Helaas... Ik als Fries had ook liever geen sneeuw gehad een nog een week strenge vorst...