Moet een prof langebaanschaatser alle oefeningen doen die de trainer vraagt, ook al is het beulswerk? Wat gebeurt er iemand een oefening weigert?

Een jaar geleden heb ik een tv reclame gezien waarin schaatsers een oefening deden, wat mij beulswerk leek. Gerard Kemkers stond er ook nog bij te schreeuwen. Moet een schaatser dat over zich heen laten gaan of kan hij/zij die oefening weigeren? Liever wat mindere prestaties en geen beulswerk dan topprestaties en beulswerk. Trainingen moeten leuk blijven. Wat kan het gevolg zijn voor de schaatser?

12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.4K

Antwoorden (4)

Voor een prof hoeven die trainingen niet "leuk"te blijven, het is geen kleuter. Hij moet gewoon winnen om geld te verdienen, daarom is het een prof geworden. Net als een "gewone"werknemer ook niet kan zeggen dat de baas het zelf maar moet doen
12 jaar geleden
De prof schaatser "moet" niets. Als ze in het verleden ook niet zo gebruld zouden hebben, zou hij waarschijnlijk nooit prof schaatser zijn geworden. Hij is zijn trainers juist dankbaar hiervoor, en vind het dus niet erg. Ik begrijp je standpunt maar al te goed, want het ziet er idd niet altijd even vriendelijk uit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een topprestatie leveren gaat nooit zomaar. hiervoor moet veel training worden gevolgd. de schema's van de training worden door de trainer/coach gemaakt en besproken met de atleet. hierbij moet je soms tot het uiterste gaan en zelfs je grenzen verleggen.
de atleet zou de training nooit kunnen volhouden als hij niet vanuit zichzelf een enorme motivatie heeft om zo goed mogelijk te worden in zijn sport.

voor diegene die deze motivatie niet hebben ziet het er soms wat extreem uit maar voor de sporter voelt dit heel anders. die weet waarvoor hij dit doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het vergelijken met een militaire training. In beide gevallen wordt de getrainde aan het eind van de rit keihard afgerekend. Het gevolg voor de schaatser is glorie en geld. Voor de soldaat overleven en een missie volbrengen of niet.
Kemkers zal zijn tijd niet gaan verspillen aan mensen die niet de capaciteiten hebben om kampioenen te worden, dus je weet dat je het niet voor niets doet.