Waarom wordt er bij schaatsen en baanwielrennen altijd tegen de klok in gereden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Schaatsen
2.9K

Het beste antwoord

Dat komt,heb io ooit eens ergens gelezen,omdat het menselijk lichaam dan tot betere prestaties komt! Het hart zit ongeveer in het midden van de borstkas,met de punt naar links.Zo zouden wij in linksomdraaiende rondjhes tot betere prestaties komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er gaan verhalen dat de Olympische Spelen van 1908 de omslag is geweest. Vanaf dat jaar werd de regel ingevoerd dat altijd tegen de klok in zou worden
bewogen. Met als belangrijkste reden: het rechterbeen is voor de meeste mensen krachtiger dan het linker. Iemand die linksom loopt, gebruikt dan zijn zwakke linkerbeen voor ondersteuning en het sterke voor afzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer wat geleerd +1
Misschien denken ze dan iets van de tijd af te kunnen rijden misschien. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afspraak... Als je ooit in Central Park komt in New York, dan lach je je kapot, iedereen loopt, rolschaatst, stept, wandelt linksom... Iedereen... Alleen een paar idioten dan weer niet, maar 99% doet dat, linksom...

Afspraak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat rijden tegen de klok is de specialiteit en leverd eindzeges...