wat bedoelen ze bij het schaatsen met een lage 32-er of een hoge 31- er? Dit wordt per ronde bij de tijdmeting vermeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
2.1K

Het beste antwoord

Een rondje van 400 meter doen ze in een bepaald aantal seconden, topschaatsers doen dat dus in een seconde of 31, 32 of 33. Ze geven die seconden nog aan met een tiende van een seconde dus bijvoorbeeld 31,7 is 31 seconde en 7/10 de deel.

Een lage 32-er is dus bijv 32,1 of 32,2 of 32, 3 en een hoge 31-er is dus bijv 31,7 of 31,8 of 31,9. Een hoge 31-er is dus beter/sneller dan een lage 32-er.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok, Bedankt voor je duidelijke uitleg en snelle antwoord.

Andere antwoorden (1)

Een ronde schaatsen is waarschijnlijk gemiddeld 32 sec. Een hoge 31-er is in honderdtwintig van seconden gemeten net geen 32 sec. Maar bv 31 sec. En ..90 hondersten...... Een lage 32-er is net boven de 32 sec. Maar geen 33, dus bv 32 sec. En 10 hondersten, tot max. 32,5 sec. Anders wordt het weer een lage 33-er...

Toegevoegd na 27 minuten:
Geen honderdtwintig maar honderste
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hoge 31-er is in honderdtwintig van seconden gemeten net geen 32 sec. ???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het nadeel van een mobiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Duidelijk