Is 6 keer per week trainen voor een kind van 14 teveel?

Dan heb ik het over echt hard trainen. De sport schaatsen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Schaatsen
1.4K

Antwoorden (5)

Dat ligt eraan, als ze 6 keer per week 15 minuten traint is het niet veel, maar als ze 6 keer per week 1.5 uur traint ofzo is het wel veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, voor een kind van 14 is dat wel heel veel want ze moet dan ook nog naar school. Maar als ze heel graag wil schaatsen zou ik gewoon 3 of 4 dagen doen in plaats van 6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kind echt talent heeft en een topper kan worden, en over de juiste mentaliteit beschikt, is dat niet zozeer teveel alswel noodzaak.
Normaliter echter combineer je dat dan ook met een middelbare school waar ruimte is voor topsporters, zodat het lesprogramma kan worden aangepast aan het trainingsschema. (Onder andere Enschede ; het Stedelijk Lyceum heeft een speciale stroming voor topsporters. (LOOT)

In combinatie met een normale middelbare school, en al helemaal met middelmatig talent, is het natuurlijk veel en veel te veel. Dat is geen hobby meer. Zo veel trainen moet toch ergens toe leiden......

Ah, heb inmiddels een link gevonden naar de stichting LOOT ; via hen kun je ongetwijfeld een school in de buurt vinden mocht dit inderdaad de weg voor je zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt ;)
Als je veel rust tussen de trainingen neemt is het prima te doen. Als je voelt dat je snel moe bent of minder goed bent dan anders moet je een stap terugnemen.

Overigens goed dat je 6 x traint. Het is gebleken dat het altijd goed is dat je een rustdag inbouwt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier bij de schaatsvereniging is het gemiddeld 3 keer per week en als het schaatsseizoen is begonnen zoals nu dat sta je hierbij ook nog op het ijs.